Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

1. apr. 2011

Syden "light" på Sørlandet

Denne uka har jeg vært på sydlige breddegrader på norsk jord. Hvorfor dra til syden når du kan kjøre racer på bare veier langs den "bløde kyststribe" ?
Tirsdag til torsdag var jeg innkalt på samling i regi av Forsvarsbygg, og stedet var Stavanger. Ja, dere hørte riktig ! I utgangspunktet ingen treningssamling, men en fagsamling for ledere. Men, det blir erfaringsvis alltid mulighet til trening etter endt arbeidsdag og frem til middag kl 20. Jeg sjekket derfor om hotellet kunne tilby et velutstyrt treningsrom med spinningsykkel og annet relevant utstyr. Det kunne de ikke, og jeg bestemte meg raskt for å pakke raceren i kofferten for snø og is er som regel ikke det mest "plagsomme" i disse områdene. Jeg har vært sliten etter en hard treningsperiode, og hva var vel da bedre enn lette restitusjons-/langturer på raceren. Været spilte også på lag, og temperaturen lå stabilt på 5-10 varmegrader. I tillegg må jeg fremheve de brede og oversiktlige sykkelstiene langs vegen fra Stavanger og ut mot Sola flyplass (Nordsjøvegen). Her går visstnok også det velkjente Nordsjørittet. Alt i alt et perfekt opphold i sørlandsbyen Stavanger med godt faglig utbytte og trening i vårlige omgivelser. Perfekt fag- og treningssamling, dog med litt mer beskjedne treningsmengder enn i Syden :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar