Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

22. apr. 2012

Bioburn påvirker terskel ?

Bioburn inneholder stoffer som hjelper kroppen med å skille ut avfalls- og slaggstoffer. Ifm testprosjektet ved Høyskolen på Lillehammer har jeg fått en aha-opplevelse !
 Tidligere har jeg omtalt produktet Bioburn fra Eqology som "syrekillern", og således vært fokusert på denne effekten på hardøkter. Dvs jeg har brukt dette produktet bevisst under hardøkter og konkurranser for å raskere kvitte meg med laktat i muskulaturen. Etter nærmere omtanke kom jeg til at jeg brukte Bioburn under pre-testen på Lillehammer, terskelwatt.
Under slutt-testen oppnådde jeg 10 watt lavere terskelwatt enn jeg hadde ved pre-testen. I ettertid har jeg analysert dette, og kommet til at jeg bl a ikke brukte Bioburn under slutt-testen. I tillegg var jeg kanskje litt mer sliten før slutt-testen. Normalt skulle jeg hatt en forbedring av terskelwatt, noe også andre ryttere i prosjektet har hatt.

Uansett har jeg kommet til at jeg alltid skal ha Bioburn tilsatt sportsdrikken Protonic, som jeg alltid har på sykkelflasken ! Egology reklamerer for at Bioburn bidrar til at du kvitter deg raskere med laktat/syre, og dette er ifølge Eqology dokumentert ved tester.

Dersom noen er interessert i dette produktet, er det bare å ta kontakt med meg på mail kkarl5@online.no. Jeg anser dette som et kosttilskudd, som med fordel kan kombineres med sportsdrikke under intensiv aktivitet.

Fullstendig innholdsdeklerasjon


Innhold av urter per 100 g:
Artisjokkekstrakt 30:1 (Cynara scolymus)3,3 g
Schisandraekstrakt 10:1 (Shisandra sinensis)2,8 g
Løvetannekstrakt 10:1 (Taraxacum officinalis)2,3 g
Nesleekstrakt 10:1 (Urtica dioica)1,1 g
Næringsinnhold per 100 g:
Protein0 g
Fett0 g
Karbohydrater83 g
Energi336kcal
Mineraler per 100 g:
Natrium0,75 g
Kalium0,21 g
Magnesium0,08 g

1 kommentar:

  1. flere som har bestilt Bioburn ja, gleder meg til å få tilbakemeldingene :-)

    SvarSlett