Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

3. feb. 2012

Rulleøkter med trøkk

Prosjektet jeg er med i innebærer to hardøkter i uka på sykkelrulle, hvor det er om å gjøre jevne drag med høyest mulig snittwatt. Dette er økter med skikkelig trøkk, som koster krefter og skal bidra til både bedre kjørestyrke og kapasitet. Øktene består av 4 drag à 5 minutter med 2,30 min pause innlagt mellom dragene. Ved at man fokuserer på watt blir pulsen alltid høy utover i økta, og normalt er jeg nærmere 95% av makspuls når jeg tar i som mest. Det blir spennende å se til våren hvordan dette slår ut på kjørestyrken, men jeg føler at trøkket blir stadig bedre ;-) Dog skal det erkjennes at dette er skikkelig hardt, og jeg kjenner at jeg må være knallhard i hodet på hver eneste økt. No pain, no gain !

2 kommentarer:

  1. Det er godt å høre at jeg ikke er alene med å føle at disse øktene er harde.
    Jeg regner med at du har funnet terskelwatten din, hvor mange % over terskelwatten kjører du disse dragene på?

    SvarSlett
  2. Beklager sent svar, men det varierer litt ut fra dagsform. Normalt ligger jeg 10-15% over terskel.

    SvarSlett