Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

7. juli 2015

Trysilrittet

Trysilrittet ble avviklet på lørdag under strålende forhold, og med et relativt sterkt startfelt anført av Team Trek Mesterhus som stilte mannsterke.
Planen med rittet for min del var å få en skikkelig hardøkt før ferie med familien starter. Ut fra start gikk det overraskende fort med masterbilen, og feltet ble så vidt utstrekt at det faktisk sprakk opp. Dette var nok ikke helt planlagt, og brått roet masterbilen helt ned, og feltet ble igjen samlet til enkelte ryttere sin frustrasjon. Etterhvert ble det full gass, og det ble kjørt hardt opp den totalt 4 km lange bakken.
Over bakketoppen satt jeg sammen med teten, mens Geir Lien ledet an ca 30 sek bak i gruppe 2. Dette bidro følgelig at gruppe 2 fikk kontakt etter relativt kort tid da ingen i den relativt store tetgruppen ville gjøre mye jobb så vidt tidlig i rittet.
Mellom terrengpartiene ble det kjørt unormalt fort med tilhørende posisjonskamp for å unngå å komme bak en forventet splitt i terrenget. For min del kjente jeg at dette kostet, men det gikk overraskende bra til over halvkjørt. I en 90 graders høyresving på grus får en rytter skrens og drar meg med i fallet - skjevt styre og tetgruppa forsvinner. I cirka 5 km kjører vi to alt vi har sammen og nærmer oss teten sakte men sikkert, men det gjenstår ca 100 meter før neste terrengparti. Ut av terrengpartiet har luken vokst, og i følge Anders Fiskvik ble det kjørt fryktelig fort i alle terrengpartiene. Herfra og inn ble det en relativt ensom kamp, og jeg endte til slutt som nr 13 i eliteklassen ca 4 min bak vinner Anders Fiskvik som tydelig har funnet formen etter mye ski i vinter:)


Nå blir det mer eller mindre kun trening fram til august måned for min del da det er sommerferie og fokus på andre ting enn ritt:)

God sommer!

Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar