Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

27. mars 2011

Sykkel en lørdags morgen uten noe stress

Lørdag morgen hadde jeg avtalt sykkeltur med en av mine beste kompiser, Rune Buer Johansen. Med familie og en hektisk hverdag må man ofte utnytte døgnet, og denne dagen var vi på sykkelen kl 0615 for å få til en lengre økt før andre gjøremål skulle ekspederes.
Skal  man føle velbehag med trening en tidlig morgen er første bud å komme seg tidlig til sengs for å sikre tilstrekkelig søvn og hvile. Dette er faktorer jeg har hatt stort fokus på siden i høst, og en forutsetning for å tåle både hard og mye trening i kombinasjon med jobb og familiære sysler.

Gradestokken viste 10 minus, men solen var ikke langt unna. Vi søkte derfor til høyden, og turen gikk mot Budor i Løten. Ikke en bil å se, ikke et menneske, bare natur, skiløyper og dyreliv. Avslappende omgivelser, som gjør at man får tid til å drømme seg bort, reflektere over hvor godt man har det, og rett og slett nyte tilværelsen. Fra Budor valgte vi å ta turen via løypenettet og over mot Målia. Deretter dro vi over mot Brumund, hvor vi nøt utsikten over Ringsaker i soloppgangen.
Ikke mange å se på Målia kl 0730, men Hardrocx, Rune og jeg var der :)

4t ble unnagjort før Anders etterhvert skulle til frisør, shopping med kona og påfølgende middag. Etter 2 times hvile stod treningsøkt sammen med Anders på programmet, hvor han skulle løpe intervaller på mølle mens jeg restituerte på spinningsykkel. Deretter gjennomførte vi felles basisstyrke i 30 min. En innholdsrik lørdag med andre ord,

Kvelden ble tilbrakt med familien foran fjernsynet med landskampen Norge-Danmark, samt ost, kjeks og rødvin på menyen. Gjett om jeg var sigen da klokka nærmet seg 2200 ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar