Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

26. apr. 2012

Terrengtrening før Norgescupåpning

Onsdag var jeg på Ingeberg ved Hamar hos min god venn Rune B Johansen for å gjennomføre en skikkelig teknisk økt i terrenget før Norgescupåpningen om en drøy uke.


I Elverum er det fortsatt snørikt på stiene, og tildels bløtt og lite fremkommelig på de fleste tekniske stiene. Jeg tok derfor turen til Hamar, og på Ingeberg var det utrolig flotte stier med god variasjon av flytstier og mer tekniske partier. For anledningen valgte jeg 26" fulldemperen, som gir ganske mye mer komfort når underlaget er ulendt med mye stein. Unngår da å reise meg fra setet, og således sparer jeg beina merkbart. Selv om jeg kjørte mye tekniske stier i Spania merket jeg at det var en stund siden. Terrengøkten ga meg det jeg trengte, mental omstilling i hodet og mestringsfølelse med tilhørende selvtillit. Dette er verdifullt og bidrar til at man kan stille på start i det første norgescup rittet 5.mai med en følelse av ro og trygghet. Øynene fungerer nå tildels perfekt etter synskorreksjonen, og jeg har fått klarsignal til å gi "full gass". Dvs timingen med operasjonen ift oppkjøringen til årets første ritt har vært optimal. Første uken etter operasjonen måtte jeg unngå å få vann og svette i øynene, men etter en uke er det ingen restriksjoner med unntak av at jeg er oppfordret til å bruke briller for å beskytte øynene for unødig irritasjon. NC-rittet på Helgøya 5.mai blir etter sigende en "manndomsprøve" med mange høydemeter, og stipulert vinnertid nærmere 4 timer. Da er det godt å ha lagt et godt grunnlag gjennom høsten og vinteren, og følgelig er det nå vesentlig å bygge overskudd samtidig som det kjøres harde og korte intervaller for å lokke formen frem.

Legger ved en kort videsnutt fra et av terrengpartiene vi kjørte på onsdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar