Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

9. jan. 2011

Nyetablert blogg

Nytt sykkelår med nye sykler!














Treningen i høst har vært litt annerledes enn tidligere. Jeg har valgt å dele treningen mer opp i innsatsbolker. Normalt vil høst og vinter være preget av mengde og styrke for å  legge et godt grunnlag for både kjørestyrke og utholdenhet. I tillegg trenger man kapasitet i f eks bakker, og intervaller må således også gjennomføres uten at det koster for mye før sesongen nærmer seg.
 I høst har jeg kjørte flere sammenhengende uker med 3-4 intensive intervaller for så å legge inn  perioder med mer mengde og styrke/styrketråkk. Dette viser seg å fungere utmerket, og jeg kjenner meg sterkere enn tidligere. Til tross for lang kuldeperiode i deler av november og desember, har jeg fått trent mye på sykkel.
Spinningsykkelen har vært brukt flittig på spesielt hardøkter, mens raceren på rulle er god å ha når det skal gjennomføres langtur foran tv'n. Timeantallet i høst har frem til jul ligget mellom 10 og 20 pr uke avhengig av hvor intensivt jeg har trent. Intervaller og langturer på ski vil også være en vesentlig del av treningen min etterhvert som snøforholdene nå tilsier gode og stabile løypeforhold.
Ønsker alle lykke til med treningen utover vinteren, stå på og hold fokus på overskudd!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar