Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

6. mai 2011

Ritt er god trening

Landevegsritt står på planen nå i starten av mai, og her ser dere målbakken i forrige helgs Enebakk rundt. Jeg tok turen til Oslo for å få en god gjennomkjøring sammen med teamkollega Thomas Morgan Knutsen.
Med på turen var også Rune Buer Johansen, som bidro sterkt sammen med Thomas og meg i pulje 22. Her var det som ventet ikke de sterkeste rytterne som kjørte. Vi endte derfor opp med å kjøre 3 manns lagtempo i 8 mil med en "hale" hengende bak. Noen prøvde seg også i siste bakken, noe også bildet viser. Rittet ga oss en knalløkt, hvor vi kjørte jevnt hardt med snittfart på ca 40 km/t.

Denne helgen blir det et annet turritt lokalt i Elverum, JH-rittet, hvor det kjøres ca 7 mil. Disse rittene er verdifulle hardøkter i konkurransefart, hvor det kjøres jevnt hardt med innlagte rykk både i bakker og på flatene. Jeg holder utenom dette mengden relativt godt oppe pr uke ift treningstimer, og er på ingen måte i toppform. Slipper nok litt opp på mengden i neste uke for å få litt mer overskudd med tanke på Norgescup Maraton 14 mai i Å i Heiane. Terrengformen er forøvrig stigende, og jeg føler meg riktig så tilpass på terrengsykkelen nå. Kjenner at jeg kjører med større trygghet og selvtillit i terrenget sammenlignet med i fjor. Framgang kommer tydelig gradvis, og det gjelder å være tålmodig - "bygge sten for sten" !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar