Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

25. juni 2011

Treningsperiode


Da er vår sesongen avsluttet for min del med en god opplevelse i Farrisrunden, hvor jeg satt med teten til halvkjørt distanse. Nå har jeg startet en lengre treningsperiode for å bygge form til høstsesongen inkl NM Marathon i slutten av juli.
Etter stabile plasseringer blant de 10 beste i Marathon rittene i vår, har jeg nå lagt inn en treningsperiode som startet med en knalltøff gjennomkjøring av Lillehammer - Oslo landevegsløypa idag. Det var kraftig nordavind, og oppholdsvær med tildels sol. Jeg lå etterhvert i "sekken" til Rye sykkelklubb, og de som har vært med på sykling i medvind vet da at det ikke blir spesielt mye hvile bak "rulla" eller "kjeden" når farten er høy. Dette bidro til at jeg måtte jobbe muskulært, og jeg fikk virkelig den treningsturen jeg trengte ift å bedre kjørestyrken. Det hører også med til historien at Rye kjørte inn til seier i turklassene med tiden 4.12.58. Takk for en flott tur Rye, og grattis med seier og god kjøring!

2. juli drar jeg sammen med familien til Gran Canaria for et to ukers opphold, hvor det bl a skal gjennomføres endel morgenøkter på sykkel før jeg skal nyte "det gode liv" sammen med kona og junior - dvs "late" dager i sol og varme. Etter hjemkomst skal jeg kjøre Moratråkket på Koppang, som et ledd i å bygge form til NM Marathon uka etter.
Nå skal det bli godt med ferie og sommervarme folkens.

God sommer !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar