Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

4. mai 2012

Rittklar til tross for møkkavær

Da er det kun timer igjen til sesongens første NC-ritt. Sykkelen er rittklar som avbildet, og det er meldt møkkavær ! 1-2 varmegrader med tildels mye regn.
Hvem bryr seg? vi har da gode klær fra Inverse ;-) i verste fall vinterjakke og bukse. Forberedelsen har gått sin gang, og jeg kjørte en kontrollert pace bak bil i går for å lokke frem godfølelsen. Den obligatoriske trilleturen i dag kjentes lovende ut, mye bedre i beina enn i går. Forhåpentlig enda bedre i morgen. Uansett gleder jeg meg til å komme i gang, og det skal bli godt for "motoren" å få kjørt litt bakker. I verste fall blir rittiden nærmere 4 timer i en temmelig glatt og gjørmete trasè. Jeg har ikke prøvd trasèen i forkant, men kjenner løypa fra tidligere års konkurranser. Jeg har i tillegg "skodd" sykkelen med relativt grove knastedekk, men må ærlig innrømme at jeg ikke har noen erfaring med maxxis på såvidt bløtt føre. Jeg blir således en erfaring rikere. Starten går kl 10 så nå er det bare å komme seg i seng slik at man er godt våken når starten går. Forhåpentlig noe varmere enn værprognosen tilsier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar