Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

3. juni 2013

Vestmarkrittet - sleipt og gjørmete

Årets Vestmarkritt i Asker ble et skikkelig gjørmeritt etter tett regnvær siste natten fram mot start. Dekkvalget ble således kritisk, og avgjørende ettersom jeg og flere var "skodd" for noget tørrere underlag ifølge værvarselet.
Allerede i første utforkjøringen i terrenget ble det sladd med påfølgende ikke-planlagte stopp for min del. Luken opp til teten ved inngangen til påfølgende grusbakke var på ca 200 m, og jeg prøvde meg på et rykk for å komme opp til de 3 i front. Imidlertid fulgte det noen "gratispassasjerer" på bakhjulet mitt, og de ønsket jeg jo ikke å dra opp til 2 av mine lagkamerater.
Derfor ble det taktisk kjøring med meg i "bagasjen" for å vente inn sistemann på laget vårt, Jarle Fredriksen som var like bak gruppen min.

Som nevnt var det såpeglatt i terrenget, og jeg kjørte med relativt stor sikkerhetsmargin før en rytter fra Ullevål SK mente jeg kjørte som "ei kjerring" i terrenget!
Det gikk en f.. i meg, og i neste terrengparti satte jeg opp farten med Jarle på hjul, hvorpå vedkommende ble regelrett frakjørt. Deretter kjørte vi oss opp til 4.plassen, og etter mye kjemping i de sugende bakkene med påfølgende gjørmekaos nedover mot mål endte jeg på en godkjent 4.plass :-)
Blid og fornøyd til tross for "bambi on ice"
Teamkompis Greg Saw vant oppskriftsmessig med samme dekkvalg som meg, mens Øivind ble nr 2 noen sekunder bak.
Greg gratulerer Øivind med 2. plassen eller motsatt :-)
Jarle slet også med dekkvalget, men kom seg inn til 7.plass. Hardrocx-ABAX Racing hadde således alle 4 ryttere inne blant de 7 beste, og vår lokalt bosatte teamsjef Dag Johnsen var godt fornøyd med dagen. 3.plassen gikk forøvrig til en annen Hardrocx-rytter, Eivind Røed fra Asker CK.
Topp 4 i eliteklassen
Anders Fiskvik kjempet lenge for 3.plassen, men pådro seg kjedebrudd og ble passert løpende mot mål. Veldig synd for ham, men flaks for Eivind Røed :-)

Utfyllende resultatlister finner dere her.

Neste helg er det NC2, Neptunrittet i Svelvik - et nytt ritt av året. Håper på litt tørrere forhold ettersom det ryktes at løypa er ganske så teknisk.

Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar