Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

12. apr. 2011

Fokus på punch

Våren har gjort sin ankomst på Østlandet, og med +/- 10 varmegrader er det duket for mange mil på racersykkelen. Fokuset er punch, og rolige langturer med økt trøkk i beina som bonus.
Forrige helg var jeg på Lillehammer, hvor jeg deltok på klassetreff sammen med avgangskullet fra Hærens Ingeniørhøgskole på Hønefoss for 25 år siden. Vi har alltid vært en aktiv gjeng, og det var selfølgelig innlagt fysisk trening både lørdag og søndag. De færreste hadde med sykkel, bortsett fra meg :-) Ifølge upålitelige kilder hadde dette sammenheng med at det blir ikke afterski uten ski først !?

Lørdag hadde jeg avtalt første langtur sammen med eks team kollega og kamerat Martin Haugo, hvor han hadde lagt opp en fin rundløype fra Lillehammer via Saksumdal, Skeikampen og Tretten. Mye trøkk og litt høyere puls en vanlig, dvs høy sone 1.
Søndag hadde Martin gjort avtale med fjorårets Norgesmester Lars Ragnar Mannengen, og det ble en særdeles hyggelig og flott tur i naturskjønne omgivelser. Turen gikk fra Lillehammer via Biri, Moelv, Helgøya, Brumundal og tilbake på gamle E-6 fra Moelv. En inspirerende tur hvor Norgesmesteren delte erfaringer og treningstips. Lars Ragnar er helt klart i rute !

Tilbake med klassekameratene ble det mye mimring, god mat og drikke. Herlig å treffe gjengen igjen, dog savnet jeg tre av mine nærmeste kompiser som var forhindret fra å delta. Morsomme historier og hendelser fra 3 år på skolen tilsa mye humor og latter blant gutta, herlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar