Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

18. juli 2011

Trening i regn

Overgangen fra knallsol på Gran Canaria til regntunge dager i Norge er stor. Men til tross for regntunge dager, treningsøktene må gjennomføres om formen skal komme til NM.
Etter mye og god trening på GC er det nå behov for å gå over beina med massasje, og kjøre tilhørende paceøkter bak bil for å få fart i beina samtidig som det muskulære overskuddet kommer. Jeg har akkurat gjennomført en økt i pøsende regnvær, og da gjelder det å kle seg slik at man kun blir våt og ikke kald.
I kveld blir det massasje hos min faste massør, Fred Storsveen, på Elverum.  Han bidrar til at jeg kan absorbere mye større treningsmengder enn jeg hadde klart uten massasje. I tillegg er han en god rådgiver ift hvordan jeg legger opp treningen underveis, avpasset til når jeg skal være i form og hvordan muskulaturen svarer på belastningen fra uke til uke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar