Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

20. jan. 2014

Årets første treningssamling

Årets første treningssamling nærmer seg, og en etterlengtet mengdeperiode skal om en snau uke tilbringes i varmere strøk. Nærmere bestemt Gran Canaria, hvor planen er å nedlegge relativt mange timer på sykkelen.
Frem mot avreise har jeg planlagt kun rolig trening for å sikre at jeg går inn i samlingen med overskudd. Dette skal sikre at jeg får optimalt utbytte av de relativt mange timene jeg har planlagt å tilbringe på sykkelen. Ellers vil jeg for første gang kjøre med wattmåler, noe som også skal sikre at jeg kjører disiplinert på langturene uavhengig av puls. Pulsen synker som kjent i takt med at muskulaturen blir sliten, og vil således ikke være etterrettelig som treningsparameter.
Tilsvarende gjelder på hardøktene, hvor jeg har bestemt meg for å kjøre lange kontrollerte drag på watt. Dette er som sagt første samling i år, og jeg kommer bevisst til å bygge en best mulig grunnmur gjennom lange økter og lengre intervalldrag i sone 3.

Squeezy energy drink blir også med nedover på samlingen, og skal sikre at jeg får etterfylt mineraler og opprettholdt væskebalansen under øktene. Ellers har jeg meget god erfaring med squeezy sin energibar med koffein - den er verdt å teste!

PS! jeg holder bloggen oppdatert under samlingen, og vil også oppdatere strava.com fortløpende.



Kjell



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar