Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

23. feb. 2015

ABR 2. etappe

Etappe 2 i Andalucia Bike Race gikk adskillig bedre enn gårdsdagens etappe. 7.plass i M40 er 13 plasser opp fra i går.
Tiden 3.20 hadde holdt til ca 60.plass i eliteklassen. For ordens skyld hadde tiden vår holdt til 1. plass i M50 med 38 min ned til lag nr 2. Vurderer seriøst å stille i M50 neste år forutsatt at jeg får meg en makker - interesserte kan melde meg for audithon :))))

Taktikken med at Frode fikk styre tempoet i bakkene fungerte optimalt! I morgen får vi stille enda lenger fremme i startfeltet, og vil spare mye tid på å unngå såvidt mye kø inn i første terrengparti. Vi brukte nærmere 5 min gjennom 100 m terreng i starten i dag :-(

Vi tok til slutt igjen beste damelag elite, som vi distanserte med over 1 min i løpet av de siste 5 km.
Dagens tid innebærer at vi ligger på 11. plass sammenlagt i klassen etter 2 etapper. Dvs at vi kjørte oss opp 9 plasser i sammendraget i dag.


Målet er nå å klatre til topp 7 sammenlagt etter 6 etapper, og pr nå utgjør differansen ca 10 minutter - det tapte vi i går! Dette laget tok vi igjen 2 km før mål, og slo de med 15 sek i siste spurtbakken.

- Frode skal fortsette å styre farten i bakkene fremover, og med tilsynelatende stigende form kan dette bli enda bedre :o))

God natt fra Jaèn i Spania!


Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar