Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

15. sep. 2011

Sesongen var ikke slutt - ØG stafetten

I går arrangerte Forsvaret i Østerdal garnison (ØG) den årlige stafetten fra Terningmoen til Rena, hvor både sivile og militære lag kan stille. Stafetten består av to løpeetapper på hhv 4 og 3 km før to sykkeletapper på 12 km hver. Deretter en ny løpeetappe på 3 km med avsluttende orienteringsløp og 400 m løp inkludert 5 håndgranatkast (1 strafferunde pr bom).
I år stilte det lag fra bl a NTG Trysil, Høyskolen i Hedmark, Elverum kommune samt Forsvarets mest aktive avdelinger. Forsvarsbygg stilte for første gang lag, og jeg ble overtalt til å sykle begge etappene for at vi skulle få lag. Dette var på forhånd avklart med arrangøren, som ønsker at flest mulig lag kunne stille til start.

Etter de to første løpeetappene lå vårt lag ca 7,30 min bak NTG Trysil, som ledet på Elverum kommune.

Kollegaene mine i Forsvarsbygg fulgte min etappe fra bil, og stod med jevne mellomrom langs vegen for å sekundere samt gi tilrop om maks innsats. Jeg kjørte det jeg var kar om til tross for ikke helt grodde ribbein, og fikk meg en skikkelig god hardøkt hvor jeg hadde snittpuls midt i sone 4 over ca 33 minutter. Ved veksling fra 4. til 5. etappe var forspranget til nevnte NTG på kun 2,30 min. Ut på orienteringsetappen var forspranget på ca 3 min, men ble snudd til ledelse av vår eminente o-løper. Vår ankermann kunne således "kruse" inn til seier til tross for 4 strafferunder på håndgranatkastingen. Etterpå var det felles grilling i finværet, og posering for fotografen med avsluttende premieutdeling.

Vinnerlaget fra Forsvarsbygg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar