Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

20. jan. 2012

Intens testing

Jeg er nå med på et forsøksprogram i regi av Høyskolen på Lillehammer og Olympiatoppen, hvor det er fokus på effekten mellom kort- og langintervaller.
På bildet har jeg måttet brette opp 2XU sykkelbuksa da jeg har påmontert sensorer, som måler muskelaktiviteten under belastning. Under denne testen kjørte jeg bl a en 5 min all out test, hvor målet er å kjøre høyest mulig gjennomsnittlig watt belastning. Det er ingen hemmelighet at jeg ikke har den største muskelkapasiteten, og således er det begrenset hvor høyt jeg kan ligge i 5 minutter. Jeg klarte forøvrig 420 watt i snittbelastning noe som også må ses i sammenheng med kroppsvekt/muskelmasse (+/- 70 kg).

Utover dette har jeg tidligere i uka kjørt en laktat/terskeltest og VO2 maks test, samt en 40 min all out test.
Forsøket går over en 10 ukers periode, og sluttestene vil avdekke hvilken fremgang jeg har hatt ved å gjennomføre 2 hardøkter bestående av 4*5 min i sone 4 i perioden. Jeg fikk forøvrig med meg et powertap hjul, hvor jeg kan måle watt belastningen eksakt når jeg trener på rulle. Dette gir helt klart motivasjon ift trening på sykkelrulle med tilhørende overvåkning av wattbelastning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar