Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

2. des. 2012

Positiv utvikling - bedre trøkk !

November har på mange måter vært en måned med langt høyere temperatur enn normalt. Dette passer oss syklister perfekt da det er lettere å få gjennomført sykkeløktene utendørs.
Planen for november var å trene ca 12, 5 t i snitt pr uke, dvs en økning på 2,5 t fra forrige måned. I tillegg har jeg kommet greit i gang med alternative økter på ski (11 økter i november), og jeg har også fått gjennomført mine to første skiintervaller. Den siste faktisk i fristil, som har stor overføringsverdi til sykkel. Økten gikk faktisk over all forventning 5 drag à 10-11 min, hvor dragene var fordelt på 4% i sone 2, 74% i sone 3, 22% i sone 4 - en kanonøkt, hvor jeg gikk godt teknisk på ski og kjente at trøkket i beina er bedre enn på lenge. Dette har nok klar sammenheng med power-intervallene jeg kjører på sykkel, som så langt har gitt meg bedre kjørestyrke og trøkk.

I desember er planen å øke med ytterligere 2,5 t pr uke, og nå som kulda kom blir det nok noen rulleøkter etterhvert. Dog venter et lyspunkt før jul, hvor jeg kombinerer avvikling av resterende avspassering på jobben med treningsleir i varmere strøk. Dette blir et kjærkomment avbrekk fra både jobb og kulde, hvor det blir fokus på lange og rolige økter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar