Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

28. feb. 2013

Behov for alternativ trening

I disse dager avvikles etapperittet Andalucia Bike Race i Spania. Bildet er fra min deltakelse i rittet i 2012, og gir gode minner samtidig som jeg følger med på årets ritt via arrangørens hjemmeside.
Jeg kunne mer enn gjerne tenkt meg å vært deltaker også i år, men denne gangen måtte jeg prioritere annerledes. Lagkemeraten min Greg Saw er imidlertid med, og benytter rittet til formoppkjøring sammen med parkamerat Lars Ragnar Manengen. Etter 4 etapper ligger de på en 17.plass, og har drøye 7 min opp til siste premieplass (topp 15 blir premiert). Dette sier uansett også litt om nivået på rytterne som deltar - det er meget høyt! Dagens etappe ble forøvrig avlyst pga for mye snø i løypas høyeste partier. Ifølge Lars Ragnar litt skuffende da de trolig kunne profitert på slike forhold, som vi nordmenn er vant med. Senest under NC på Helgøya i 2012 kjørte vi som kjent på mer eller mindre snødekkede stier.

Selv har jeg blitt nødt til å ty til alternativ trening. Jeg er ikke i stand til å sitte på sykkelsetet pga "rompeproblemer" - hehe. Noen som kjenner seg igjen ? kan bli hard belastning på understellet når man sitter på sykkelsetet jevnlig minst 5 ganger i løpet av en uke hele året. Inntil videre blir det derfor SKI for "alle penga". Fortrinnsvis skøyteøkter, som stimulerer sykkelmuskulaturen. Kanskje ikke så dumt med litt skifokus nå i forkant av at Birken nærmer seg, men jeg burde helst holdt wattintervallene ved like ift å opprettholde det økte trøkket jeg har oppnådd. Skøyteintervaller får duge inntil videre ;-)
Været om dagen er ihvertfall strålende for både sykkel og ski - bare å kose seg folkens!

PS! Sixtufit gjør jobben for meg nå om dagen :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar