Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

15. aug. 2013

Norefjellrittet - 2014 Hardrocx sykler så dagens lys

Forrige helg var samtlige ryttere på Hardrocx-Abax Racing samlet på Norefjell fra fredag til søndag, hvor det ble kjørt ritt på lørdag med påfølgende visning og prøvekjøring av Hardrocx sine sykkelmodeller for 2014.
I tillegg var det duket for litt sosialt samvær. Både Greg, Jarle og undertegnede hadde gleden av å ha med oss familiene våre, som kunne nyte alle fortreffeligheter på Quality Spa Resort Norefjell. Junior Anders skulle i tillegg delta på rittet, dog den korte løypen på 22 km.

Anders hadde gleden av å varme opp sammen med HR-ABAX RACING (foto: Greg Saw)
Anders var i storform denne dagen, og var ikke snauere enn at var første mann i mål på den korteste distansen. Han vant klassen sin med over 5 minutter etter å ha kjørt sterkt i de lange og tildels bratte motbakkene opp til Norefjell.

En fornøyd gutt, og stolt fotograf (far)
Ut fra start ble det satt høy fart av Fredrik Stormo, som hadde ønske om å skaffe seg en aldri så liten luke før den første motbakken opp til toppen av alpinbakken. Helt perfekt etter min mening da dette bidro til å strekke feltet slik at det ble mindre posisjonskamp inn i bakken. Etter ca 5 minutter med utforkjøring i alpinbakken startet klatringen for alvor, og jeg satt sammen med tetfeltet som var på 8-9 ryttere. Her satt selvfølgelig Greg, men også Øyvind Bjerkseth fra laget vårt. Disse to var toneangivende, og bidro til at jeg hadde mer enn nok med å holde følge. Ut av terrenget etter utforprisen var jeg på etterskudd, og hadde 100 meter fram til gruppa. De klarte jeg ikke å tette, og ble til slutt sittende sammen med Lars O Thoresen og Jon Kristian Svaland. Etter drøye 35 km hadde vi kontakt med teten, men da begynte de siste laaaange bakkene, og så var vi igjen hektet av.
Svaland hadde for alvor fått opp dampen, og seg sakte men sikkert fra meg samtidig som Thoresen gradvis fikk det litt pga mangel på drikke.
I mål var jeg drøye 5 min bak vinner Greg med Øyvind på 2.plassen (1 sek bak). Alt i alt et bra ritt av meg når jeg ser hvem som er bak meg på resultatlisten :-) Det ble forøvrig klasseseier i M40-49 ;-)
Jarle Fredriksen hadde dessverre bommet på oppsett av sykkelen, og slet i utforkjøringene med sin stive gaffel. Det ble forøvrig også en punktering på ham, men formen er stigende etter en tøff treningsperiode i juli. Jarle har vært en av norges beste landevegssyklister, og har således bra trøkk i pedalene. Jeg blir ikke overrasket om han slår til med en topplassering i Birken.

Fra venstre: Jarle, Øyvind, Greg og undertegnede (foto: Teamsjef Dag Johnsen)
Resultater fra rittet finnes her.

Ellers fikk jeg prøvekjørt Hardrocx sin nye 27,5" sykkel, som synes perfekt for bl a Norefjellrittet - lett og responsiv med Sram XX1. Den er allerede bestilt til neste år :o)

Kommende helg blir det Cykelvasan med altfor høy fart for spinkle Kjell......men, jeg trenger denne type ritt frem mot Birken.

God helg!

Kjell



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar