Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

14. nov. 2014

Nytt mål i sikte!


For å sikre fokus i treningsarbeidet har jeg lært meg at det er viktig å sette seg mål. Mitt nye delmål mot neste sesong er klart - Andalucia Bike Race i Spania 22, - 27. februar 2015.
Dette er et etapperitt for 2-manns lag, som arrangeres i Spania. Rittet består av 1 prolog og 5 påfølgende etapper. De 3 innledende etappene arrangeres i Córdoba, mens rittet avsluttes med 2 etapper i Jaén. Rittet gjennomføres i et spektakulært terreng, og bildeserien til venstre på bloggen gir et lite inntrykk fra deltakelsen min i 2012. Den gang kom jeg ikke til mål på siste etappe pga et havarert bakhjul. Nå blir det nye muligheter, og jeg håper på like godt vær som i 2012.


Jeg kommer nærmere tilbake med informasjon om rytteren jeg skal sykle på lag med. Han fortjener en egen presentasjon med sine formidable terrengegenskaper og potensiale! Vedkommende ligger allerede i hardtrening, og jeg begynner å bli nervøs for at det venter meg en knallhard uke.
Uansett gleder jeg meg enormt til den kommende opplevelsen.

"treningsbunkeren"


Egen trening går på mange måter veldig bra til tross for mørketid og lange dager på jobb. "Powernap" etter middagen har etterhvert blitt obligatorisk for å komme til hektene, og få tilbake energien som er nødvendig for å orke trening. Dog skal det sies at lysten til trening etter jobb har økt betraktelig etter at jeg bestemte meg for å delta i ABR 2015.

I september trente jeg relativt beskjedne 35 timer i en periode hvor jeg hadde fokus på lystbetont trening, fisketurer og overskudd. Litt kvalitet i sone 3 og 4 ble det også, dog tilpasset lyst og overskudd.                             
I oktober ble det flere lengre stiøkter på fulldemperen, noe som bidro til at jeg passerte 50 timer med innslag av én hardøkt pr uke i sone 3-4.

Nå i november er "hvileperioden" over, og sykkelen er montert på rulla i kjelleren. I tillegg innbyr høsten fortsatt til lange stiturer i helgene, og med lykt på sykkelen i uka. Denne uka begynte jeg med styrketrening, som jeg planlegger å gjennomføre med regelmessighet fremover. Lange intervaller med drag fra 10-20 minutter er allerede i gang, og som tidligere skal dette bidra til å bygge både kjørestyrke og kapasitet fram mot ABR i første omgang.

Vi jobber nå med å prøve å skaffe samarbeidspartner(e) til ABR 2015, og kontakt er allerede oppnådd med en interessent :o) Dersom det er andre interesserte som leser dette, er det bare å ta kontakt via epost kkarl5@online.no
Lagets navn vil profilere eventuelle samarbeidspartnere, og til sammenligning deltok jeg i 2012 under navnet 2XU Norway.

Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar