Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

12. des. 2014

Strava - sykling på rulle

Mange har sikkert registrert at jeg legger treningsøktene mine på www.strava.com, og at det i perioder er tidsrom uten at det er logget økter.
Dette er ikke ensbetydende med at jeg ikke trener. Strava er programmert slik at økter uten bevegelse ikke vises på snarvegen i bloggen. Dette innebærer at økter på sykkelrulla ikke blir vist, og dere som er interessert å følge med på rulleøktene må logge inn på www.strava.com.

Dette til orientering.

Jeg kjører for ordens skyld normalt 2 hardøkter på rulla pr uke i tillegg til at jeg har 1 styrkeøkt utover langkjøring på ski og sykkel. Øktene på ski vises heller ikke på bloggen, og krever innlogging via www.strava.com

Jeg er for tiden inne i en periode, hvor jeg nå må periodisere treningen da det har blitt for mye trening på rulla med tilhørende sliten muskulatur. Dette innebærer at jeg kommer til å prioritere ski i klassisk stil en ukes tid for å få tilbake overskuddet i sykkel muskulaturen.

Tilstrekkelig overskudd er vesentlig å ta på alvor når kroppen signaliserer at den er sliten. Dette merker jeg spesielt på intervalløktene, og innebærer at jeg sliter med å få opp pulsen samtidig som muskulaturen verker. Akkurat nå er det ekstra viktig for min del da det nærmer seg et treningsopphold med mye mengde i varmere strøk.

God helg til dere!

Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar