Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

25. feb. 2016

ABR 5. etappe - blytunge bein, men avansement!


Allerede under oppvarming i dag kjente jeg at beina var blytunge, men jeg bet meg fast i gruppen med lederlaget i vår klasse med litt bistand fra Thomas i startbakkene.





Dagens etappe var på 83 km fordelt på nærmere 2.200 høydemeter, og således er det ikke optimalt å være helt i kjelleren helt fra start. Etter å ha mistet kontakten med tetlaget så vi ved ca 3 mil ryggen på de, og jeg håpet på litt roligere tempo i gruppe sammen med de.
Slik ble det ikke da Thomas røk på en punktering i neste terrengutforkjøring, og der mistet vi 5 min etter å ha prøvd med både skum, dynaplug og til slutt ble det slange. Deretter føltes det i hvertfall som Thomas økte farta - jeg mistet mer og mer kraft, og jeg gikk så til de grader i kjelleren for å begrense tidstapet til lederlaget.


Overraskelsen var desto mer gledelig da vi i mål kunne konstantere at vi hadde avansert til 2. plass i sammendraget. Som en kuriositet er vi 43. beste lag når èn etappe gjenstår.

Resultatlisten etter dagens etappe:



Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar