Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

27. feb. 2012

1. etappen ble hard siste timen

Etappen i dag var vesentlig lenger enn prologen i går, nærmere bestemt 79 km og 2000 høydemeter. Stiene her er i verdensklasse ifølge Martin, og denne etappen hadde stort sett bare sti !


Etter masteren fra sentrum i Córdoba gikk starten rett til himmels opp en bratt asfaltbakke, og inn på "El Reventon-stien". Det var mye opp og ned i starten, og sammen kjørte vi svært bra som et lag nok engang. Jeg følte meg sterk fra start og ga meg litt ekstra push i de bratteste bakkene til Martin, men det skulle vise seg etterhvert å koste mer enn det smakte. Jeg startet rittet med en stor og en liten flaske, og hadde planlagt å etterfylle på første matstasjon etter ca 2 mil. Den matstasjonen så vi aldri, og jeg endte opp med å måtte rasjonere på drikken. Etter å ha syklet på 1,25 ltr drikke i drøye 2 timer og nærmere 20 varmegrader fikk jeg omsider etterfylt flaskene. Dog skulle det vise seg å være for sent for jeg merket allerede at kraften i beina ble gradvis dårligere og dårligere. Siste timen ble en særdeles dårlig opplevelse hvor jeg måtte gå i "kjelleren". Det positive var at jeg aldri kjente krampene ! Jeg har derfor tro på at beina er tilbake til sitt normale i morgen, hvor etappen er tilnærmet like lang og like mange høydemeter. Det er imidlertid enda mer tekniske stier, som krever sitt ift fokus og trøkk.
Vi endte til slutt opp som nr 29 på etappen uten at jeg i skrivende stund er sikker på om vi avanserte i sammendraget.

For de som er interessert i makker Martin Haugo sin opplevelse av rittet kan dere gå inn på hans hjemmeside ved å klikke på linken :-) Nå er det natta !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar