Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

18. feb. 2012

Klart for ny test og etapperitt i Spania

Etter å ha kjørt 2 økter pr uke med 4x5 min intervall er det nå klart for en såkalt "midttest" på Høyskolen i Lillehammer, hvor laktat og VO2 maks skal måles for å kartlegge effekten av treningen.
Jeg har hatt 3 uker med denne treningen, hvor jeg har følt gradvis fremgang fra økt til økt. I løpet av 4. uka merket jeg at jeg var i ferd med å få nok. Dvs det muskulære overskuddet var borte, og det var behov for strakstiltak ! Jeg bestilte derfor massasjetime, og reduserte i tillegg vesentlig på treningsmengden. Allerede etter 5 dager merker jeg nå at overskuddet er på god vei tilbake, men jeg velger likevel å holde igjen ettersom jeg nå skal gjennomføre test.

3 gang individuell verdensmester i XC Mtb, Josè Antonio Hermida deltar  i rittet
I slutten av neste uke reiser jeg forøvrig også til Spania for å kjøre etapperittet Andalucia Bike Race sammen med min gode kamerat Martin Haugo. Da er det også smart å stille på start uthvilt slik at jeg har litt å "gå på". Rittet forventes å bli krevende ettersom vi skal forsere nesten 13.000 høydemeter på 6 dager, og det må nok også noen rolige dager til i etterkant før jeg er klar for nye hardøkter. Er jeg ikke uthvilt på start, vil jeg måtte regne med enda lengre restitusjonstid etter rittet før jeg er klar til ny dyst.


Rittet blir på mange måter god trening ift å sykle lange krevende etapper, men også med tanke på å få "kjørt inn" min nye Hardrocx Circo Volante 29er før rittsesongen i Norge starter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar