Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

16. apr. 2014

En solrik mengdeuke

Gran Canaria leverer alltid "varene". Dvs temperaturer omkring 20 grader i skyggen, oppholdsvær og milevis med bakker, hvor man får jobbet med trøkket.


Tirsdag hentet jeg ut denne rapporten fra yr.no, hvor jeg konstanterte sol både hjemme og her nede. Forskjellen var imidlertid temperaturen, og behovet for klær. Kroppen tåler mye mer timer på sykkelen i 20 grader enn under vinterlig 0-føre. Mest merker jeg det på knærne, som ikke volder meg en eneste bekymring i 20 grader, kort-kort bekledning og langturer fra 3-5 timer - dag etter dag.


Anders er også på stigende form, og imponerer meg med å være med på 4-5 t langturer dag etter dag. I dag kjørte vi faktisk relativt flate intervaller i Soriadalen, 3*15 min, hvor jeg lå på 320 watt i snitt pr drag. Selvfølgelig er det ganske stor forskjell på å ligge på hjul, men ut fra pulsen hans er det perfekte sone 3 drag for ham. Jeg hadde 11 min i sone 3 basert på puls, men watten indikerer at jeg kjører terskeldrag! Dvs pulsen er unormalt lav etter å ha kjørt 18 timer på 5 dager, hvor jeg også hadde 70 min effektiv dragtid på 320 watt i bakkene på dag 2 etter at vi ankom GC.


Ellers har vi kjørt en mer eller mindre fast runde på 10 mil med drøye 2.000 høydemeter, som tar i overkant av 4 t, på langturene.
For å få litt variasjon har vi byttet på retningen fra dag til dag. Ayacata er turens toppunkt, hvor vi stopper for påfyll av drikke og næring:


I dag ankommer min gode venn og lagkamerat Thomas Morgan Knutsen, som skal tilbringe påsken her nede med familien sin. I morgen blir det med stor sannsynlighet en felles langtur, hvor Thomas skal få bestemme ruten ;-)

Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar