Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

27. aug. 2012

Elgtråkket før Birken

Elgtråkket ble avviklet forrige søndag i strålende vær, og dette var på mange måter generalprøven før Birken etter en tyngre periode uten den store formen. Etter å ha fått tiltrengt massasje onsdag før Cykelvasan og uka etter hadde jeg kjørt 2 hardøkter før Elgtråkket. Dvs jeg hadde kun 3 økter på sykkelen før jeg stilte på Elgtråkket. Dette for å frembringe nødvendig overskudd, og en forhåpentlig formtopp til Birken. I tillegg var jeg veldig nøye med bruk av 2XU kompresjonstøy, som bidrar til økt blodsirkulasjon og således bedre følelse i beina.

Rittet ga positive svar på bedre form uten at jeg følte meg helt på topp. Ut fra start tok jeg raskt kommandoen, og opparbeidet meg en 30 sek luke på andre mann i den første skikkelige stigningen etter ca 10 km. Forspranget gjorde at jeg kunne kontrollere ledelsen uten å kjøre meg i "kjelleren", og pådra meg uhell som punkteringer i utsatte deler av løypa. Siste halvdel av rittet kjørte jeg kontrollert, og nr 2 Frode Røsand var kun 8 sek bak i mål. Nr 3 Kenneth Valråmoen var for ordens skyld ca 2 min bak i mål.

Jeg kommer i løpet av uka tilbake med detaljert rapport fra Birken.

Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar