Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

16. des. 2012

Treningsopphold i "kort-kort"

Ikke akkurat like mye action på Gran Canaria som bildet viser, men ca +25 grader og absolutt gode forhold for å sykle i kort bukse og trøye.
Jeg landet i går på Gran Canaria ifm at jeg avvikler opptjent avspassering i min gamle jobb før nye utfordringer venter etter nyttår. Her nede er det ifølge lokale kilder unormalt varmt til denne årstiden å være, men desto mer innbydende for ivrige syklister:) Ikke lenge etter ankomst hotellet var jeg ute på min første treningstur for å få "beina i gang" etter flyturen. Utrolige mange norske syklister her nede nå, og mange kjente fjes å treffe på oppe i fjellene. Det sier seg selv at GC er et attraktivt reisemål for vinterkalde syklister når forholdene er slik som nå.
Før jeg dro hadde jeg investert i gode hardøkter for i hovedsak å kunne fokusere på mengdetrening her nede. Gutta jeg bor sammen med har allerede vært her nede i 1 uke, og har således behov for både restitusjon og hviledager. De to første dagene har jeg derfor tilbringt på egen hånd, men i morgen ligger det an til en felles langtur med innlagte mat- og kaffepauser. Felles turer er på mange måter godt for sjelen da man tar del i fellesskapet i sykkelmiljøet, samt bygger vennskap og har det sosialt på trening. Det er ikke til å legge skjul på at mye av treningen må gjøres på egen hånd og når tiden tillater det. Da er slike fellessamlinger et positivt avbrekk, som både gir motivasjon for kommende perioder og bidrag til at man synes sykling er gøy.

Dagens  5t økt på strava.com:



Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar