Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

29. jan. 2011

Hardøkt på rulla

Idag var jeg med Anders på skirenn på Raufoss. Det stod 3 km fristil fellesstart på programmet, og etter en god hardøkt i skogene ved Badeland ga Anders klar melding om at han skulle hjem og slappe av. For meg innebar det årets første hardøkt foran tv'n med racer på rulla i kjelleren. Graderstokken viste nemlig -12, og solen var på tur ned.
Her er årets racer, som skal brukes til mengdetrening og restitusjon.


På programmet stod sone 3 intervaller, og jeg har som regel kjørt disse intervallene ute på vintersykkelen. De fleste har trolig i likhet med meg erfaring med at innesykling ofte innebærer at man må ta hardere i for å få tilsvarende høy puls som en får ute hvor både bakker og motvind gjør sitt. Jeg var derfor spent på hvordan beina responderte, spesielt ettersom jeg hadde planer om opptil 20 minutters lengde på dragene.
Jeg startet med 10 minutter, og følelsen var tilfredsstillende til tross for harde styrketråkk i går. Økta ble derfor 10-15-20-15-10 min med 2,5 min pause mellom dragene. En kanon økt, som jeg nå kjenner godt i beina. Jeg er derfor iført 2XU sitt kompresjonstøy, som jeg bruker både under og etter hardøkter. Det gir både god følelse/spenning i beina under økten, og bidrar til bedre blodsirkulasjon/restitusjon etterpå. Prøv det !



Her ser dere raceren jeg nå har, og skal selge for Hardrocx til våren (april). Sykkelen har elektrisk giring, og er toppmodellen til Hr i 2010- Super Electra. Jeg har vel aldri hatt et mer presist girsystem uansett værforhold, og systemet er trådløst. Dette er en sykkel som har kostet Hardrocx 35.000 å produsere, og den ble solgt ny til kr 50.000. Sykkelen er ikke brukt i ritt, og fremstår som ny uten en eneste ripe. Jeg selger den for kr 30.000 !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar