Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

23. jan. 2011

Vintertrening på Sjusjøen


I helga har jeg vært med familien på Sjusjøen, hvor vi har campingvogn med spikertelt på Sjusjøtunet camping. I tillegg til at vi har skistadion noen hundre meter ovenfor campingen er det som regel gode forhold for vintersykling med både saftige bakker og småkupert terreng langs Sjøseterveien. I tillegg er det ofte langt midlere i høyden enn i lavlandet på denne tiden av året!
Lørdag stod det sone 3 sykkelintervaller på timeplanen, og jeg hadde på forhånd tatt kontakt med mine gode kamerat og forhenværende rytter på Hardrocx Racing Team Martin Haugo. Avtalen om felles trening i løpet av helgen var i boks. Martin har skiftet lag i år, og skal sykle for Merida. Han stilte derfor med ny drakt og cyclocross for anledningen. Ettersom jeg hadde gode bein ble det kjørt 4*20 min i sone 3 (85% av maks puls). Total lengde på økta med oppvarming og nedkjøring ble 3 t i strålende solskinn, og etterhvert lufttemperatur opp mot 0 grader. En kanon økt, etterfulgt av kaffekos og sosialt samvær i campingvogna, mens Sportssendingene rullet over skjermen. Herlig kar Martin, alltid entusiastisk og en kar man kan stole 100% på.


Med denne cyclocrossen var det lett match for Martin å ligge
på hjul med meg til tross for hardøkt dagen før.
På kvelden ble det rolig skitur sammen med sønnen Anders, som la inn noen stigningsløp/drag underveis. Perfekt restitusjonsøkt for meg. Søndag gikk Martin og jeg en lengre skitur i klassisk for å bruke litt annen muskulatur, samt bygge ytterligere grunnlag for både sykkel og ski. Jeg trenger som tidligere nevnt også litt grunnlag ift at jeg skal gå Birken på ski, og det ble en perfekt dag med sol og "påskestemning". Anders koblet seg på mot slutten, og vi fikk drøye timen sammen i "trikkeskinner" på Sjusjøen.

Her er det riktignok litt stigning, men det ligner vel mer på sykling ?
Totalt sett en meget flott helg med godt vær, fine treningsforhold og gode treningsøkter, samt hyggelig samvær med både familen og ikke minst Martin. Timetallet denne uka ble nesten 20 timer, og gjenspeiler at jeg er inne i en skikkelig mengdeperiode.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar