Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

4. feb. 2011

Fremgang i vente ?

Denne uka ble innledet med styrketråkk mandag, og jeg kjente raskt at jeg var sliten. Jeg bestemte meg derfor for å starte med litt kortere drag enn vanlig, og variere draglengden. Det ble derfor til at jeg kjørte 5-8-12-15-12-8-5, altså en pyramide. Økta var hard, men jeg fullførte med stil.



Dagen etterpå stod intervaller på programmet, og normalt kjører jeg da lange drag opptil 20 min i sone 3 (+/- 85% av makspuls). Til min positive overraskelse hadde jeg "superbein" etter en fryktelig tung gårdsdag. Og jeg bestemte meg raskt for å kjøre minst 3*20 min med ca 2 min pause mellom dragene. Normalt begynner jeg å kjenne kjøret etter 3 drag, men ikke denne gangen. Det var så bra trøkk i beina at jeg bestemte meg for å kjøre både et fjerde og et femte drag. Det siste draget i lett terreng flatt og nedover. Kanskje burde jeg holdt igjen, men jeg lever etter prinsippet at så lenge det er noe å kjøre med er det bare å gi gass. Dersom det butter og jeg er sliten, kan jeg derimot ta det litt roligere. Jeg har trent godt i en lengre periode nå, med fokus på styrketråkk og kjørestyrke i form av lavterskel intervaller.

En såvidt god økt som jeg nå opplevde velger jeg å ta som et signal på at kroppen både tåler og absorberer treningen godt. Forhåpentlig er dette et tegn på at jeg har fremgang i vente når jeg skal prestere til våren/sommeren. Tiden vil vise det, men uansett gir dette økt motivasjon til å "gjøre jobben" best mulig framover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar