Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

19. mars 2011

Kompresjonstøy 2XU i Birkebeinerrennet

Lørdag morgen våknet jeg med støle hofter, trolig pga uvant mye hardøkter på ski denne uka. Løsningen på det ga seg raskt, 2XU under skidressen. Hvorfor ?
Kompresjon har vært brukt i medisinsk industri i over 150 år for restitusjon etter operasjon eller skade. Ny 2XU teknologi muliggjør:
a) meget god muskelstøtte
b) reduksjon i muskelømhet
c) raskere og bedre restitusjon
d) forebygge skader
e) energiøkonomiserende
f) bedret mental fokus
Mer informasjon

Etter en kontrollert start i elitepuljen passerte jeg Skramstadsætra på  35.07 min, og jeg hang bra med i teten av klassen. Skiene hadde vært ok så langt, men jeg merket gradvis at skiene ble tråere og tunge å føre fremover. Armene var heller ikke mye å skryte av til tross for at jeg har trent overkroppen jevnt 1 gang pr uke. Jeg hadde før start valgt å ikke la meg rive med av andre løpere sitt tempo, og heller la egen form styre marsjfarten. Dvs kontrollert hard fart til Skramstad for å komme bra ut uten å bli stiv, og deretter jobbe jevnt med mål om å ha krefter til en forsering i Midtfjellet. Jevn fart ble det, dvs fra 15,1 til 15,9 km/h på strekkene Skramstad - Kvarstad - Sjusjøen. Jeg tapte mye fra Sjusjøen og nedover til mål på litt for dårlig forberedelser med ski, men dagens prestasjon holdt til en hederlig 21.plass i klassen og tiden 3.10.42. Oppsummert en fin tur over fjellet med strålende vær, dog noe motvind over Raudfjellet. I tillegg en god treningsøkt med sone 4 til Skramstad og sone 3 derfra og til mål.

I morgen blir det utesykling med fokus på restitusjon, og til uka er det meldt 10 plussgrader :-) Uavhengig av det blir det mye sykling framover, og forhåpentlig i varmere vær enn tidligere i vinter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar