Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

19. des. 2011

Avveksling med ski

I dag hadde jeg min andre skitur for vinteren, og jeg merker fortsatt stølheten i lyskene etter min første skitur for ca en uke siden. Teknikken sitter brukbart allerede, og jeg merker at avvekslingen hjelper på humør og motivasjon.
Jeg har vært gjennom en lengre periode nå med mengde og relativt mye kvalitet i form av sone 3 intervaller, styrketråkk og spesifikk styrketrening. Treningen har bestått av stort sett bare sykling, og det blir således både slitsomt og ensformig i lengden. Stabile gode skiforhold er kjærkomment, og er etter mitt syn fordelaktig som både mengde- og restitusjonstrening. Spesielt klassisk teknikken bidrar til å løse opp sykkelmuskulaturen, og gjør sitt til at jeg tåler lengre og hardere sykkeløkter. Stølheten jeg opplever etter noen få skiøkter indikerer at jeg aktiviserer annen muskulatur, og innebærer også at jeg avlaster sykkelmuskulaturen til en viss grad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar