Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

29. des. 2011

Skøyting på ski

Skøyting på ski har erfaringsvis relativt stor overføringsverdi til sykkel. De seneste to årene har jeg imidlertid slitt litt med knevondt ifm denne aktiviteten, og har således vært nødt til å holde meg til klassisk teknikken. Etter å ha begynt med styrketrening på beina har jeg hatt fokus på å bedre den stabiliserende muskulaturen rundt knærne. Dette har medført at jeg har mindre smerter, og jeg har faktisk gjennomført to skøyteøkter siste uka sammen med sønnen Anders uten at jeg har kjent noe til knesmertene. Jeg gjennomførte faktisk en skøyteøkt i går med påfølgende styrketrening på beina, og følelsen etterpå var særdeles oppløftende. Dette innebærer at jeg framover kommer til å gjennomføre minst en skøyteøkt på ski i tillegg til både sykling, styrke og klassiske økter på ski. Totalt sett gir dette god variasjon i treningen, og jeg har stor glede av å gjennomføre flere av øktene sammen med Anders. Anders opplever stor framgang på ski, både teknisk og kapasitetsmessig. Dette gir grunnlag for felles inspirasjon og iver samtidig som det handler mye om fokus på treningsglede og forbedring av teknikk.

Fortsatt god jul folkens !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar