Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

28. feb. 2012

2. etappe med tekniske utfordringer

2. og siste etappe i Córdoba i dag var lagt til stier hovedsaklig øst og nord for byen. Som på de to forrige startene ble masteren stilt opp fra bytorget, og vi ble eskortert ut av byen til roligere grusveier før vi fikk slippe løs.
Fra start var det ganske flatt – litt småkupert, lettkjørt terreng, og vi klarte å henge med teten helt fram til bakkene ble for lange og bratte. Da var det bare å finne lagets marsjfart, og prøve å finne flyten inn på stiene. Det gikk ikke så bra for min del for midtveis inn i første stien er jeg tydelig ikke omstilt i hodet for overgangen fra flere kilometer med grus til nå teknisk sti på nivå med Terrengsykkelrittet hjemme i Norge. Jeg har ikke nødvendig bakvekt over setet når jeg forserer et halv meters dropp, og går over styret. Resultatet ble et skrubbsår på kneet og flenge i fordekket, som etterhvert spruter luft og latexvæske :-( Etter å ha prøvd skum uten hell var det bare å finne frem slange.
For å gjøre en lang historie kort kom jeg midtveis i etappen litt for sakte over et nytt dropp, denne gangen på drøye halvmeteren, hvor jeg lander altfor hardt på forhjulet. Resultatet ble "snakebite", og en ny punktering foran. Etter å ha kommet i gang igjen er det Martin sin tur til å punktere, og vi er fri for slanger :-p  En snill medrytter gir omsider bort en av sine reserveslanger, og vi kommer oss etterhvert til mål på ca 4 t og 30 minutter. Alt i alt en herlig treningstur uten det store sportslige resultatet. Jeg sitter igjen med over 4t i sone 3 og timesvis med teknisk stikjøring etter dagens etappe, som gradvis løfter meg til et mye høyere nivå.

I morgen tidlig kl 0630 går turen videre til neste etappe, og nytt hotell. Oppholdet i Cordoba har vært strålende med nydelig solskinn fra vi kom, og ca 17-20 grader i skyggen - herlig.

Les også Martin sin mer detaljerte beskrevne opplevelse fra etappen her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar