Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

29. feb. 2012

3.etappe uten uhell

3.etappen startet i dag kl 1000 etter at vi først hadde vært på transferbuss fra Cordoba kl 0700. Det var således en trøtt gjeng, som stod på start. Vi var likevel klar for en ny dag i fjellene.
Første del av etappen gikk på grusveger i drøye 3 mil med en god del høydemeter. Deretter ble det mer og mer tekniske stier med tildels mye skarp stein, som skulle forseres. Fokuset i dag var å fortsette og kjøre jevnt, samt unngå tekniske problemer. Dette lyktes vi 100 prosent med, og vi endte opp med en god dag på sykkelen hvor vi igjen forserte ca 2.000 høydemeter. En del av taktikken har etterhvert blitt at når vi tar igjen lag lar jeg Martin få et forsprang før jeg støter meg opp til ham. Da unngår vi å få lag, som henger seg på :@

Martin er som kjent rundbanesyklist, hvor det kjøres gjennomgående tekniske løyper, og jeg lar således han sette sporet i de tekniske utforkjøringene med meg liggende på behørig avstand. Dette funker glimrende, men det hender jeg må be han holde igjen når han blir litt vel hard på "gassen", og jeg mister han av syne på sin fulldemper sykkel. I dag var han for en gang skyld litt uheldig, og gikk på et skikkelig tryn i et dropp hvor det kunne gått skikkelig ille. Han slapp fra skrekken med et hovent kne, som nå har vært til behandling.

Nå er vi ikledd 2XU tights etter massasje, og har fullt fokus på restitusjon og næringsinntak.

For ordens skyld gjør jeg oppmerksom på at det finnes bilder og foto på arrangøren sin hjemmeside, hvor også resultater fremgår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar