Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

9. juni 2012

Møkkaritt

Det var meldt oppholdsvær fra klokken 10 under dagens Raumerritt, men værprognosen var en skikkelig "skivebom". Bygevær med etterhvert vedvarende regn gjorde dagens konkurranse til et skikkelig "møkkaritt".
På startstreken tok jeg et sjebnesvangert valg, jeg kvittet meg med vindvesten :-(
Vi var ikke før kommet i gang før skybruddene startet igjen, og med høy fart på asfalten de første drøye 2 milene ble kroppen kraftig nedkjølt. Geir Lien er som tidligere nevnt tilbake i godt slag, og stod for farten. Jeg klarte etterhvert såvidt å gire, og hadde nok med å holde i styret. Energien jeg hadde ladet før rittet gikk med til å holde varmen, og jeg kom faktisk aldri høyere enn sone 3 i puls. Kort fortalt måtte jeg slippe pulje 2 opp Gruvelia, hvor bl a Lars P Stormo og Rune Høydahl satte farten. Ved Gimild dammen stod Jan Erik Multhagen i støtteapparatet til Hardrocx-Proteinfabrikken, og jeg fant det smartest å få på meg varme klær og komme meg inn i en varm bil for å unngå sykdom fram mot neste helgs høydepunkt. DNF (did not finish) er ikke noe jeg ønsker å ha bak navnet mitt på resultatlisten, men av og til er det greit å la fornuften råde.
Jeg kommer forhåpentlig sterkere tilbake......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar