Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

6. juli 2012

Bakkeformen skal trimmes


Gran Canaria "kaller", og jeg har nå pakket raceren for å feriere sammen med kona og junior Anders, men også sykle i fjellene. Kona sykler for ordens skyld ikke ;-) Nå skal det bli godt med regelmessig varme, og mye avslapping etter øktene med bading og god mat.
Målet framover er NM Marathon om ca 3 uker, som avvikles i den velkjente trasèen ved Å i Heiane. Kanskje bedre kjent som "Å i Helvette":-) Der er det også mye bakker, men ettersom det går midt på sommeren er det vel lov å håpe på godt vær og sydenstemning. Normalt har dette rittet gått på våren i regn og noen få varmegrader, noe som gjør rittet til en skikkelig "dødare".

Etter god form sist helg har jeg startet bygging av en ny formtopp, hvor de to første ukene inneholder mengde med lange intervaller samt styrke. Tirsdag kjørte jeg maksstyrke på beina ved lunchtider for deretter å gjennomføre en litt vel hard intervalløkt bestående av 4 drag à 10 minutter sammen med min gode treningskamerat Helge Sveen.

Jeg kjørte forøvrig økten med min nye power2max krank, og vedlegger derfor økten fra Strava for watt interesserte:

Dagen derpå var det bare å finne frem raceren for å restituere på "pingleskiva" da jeg var både støl og sliten etter nevnte økt, hvor styrken var "hovedsynderen".
Idag gjennomførte jeg en rolig 2 t langtur på formiddagen, og overraskende nok følte jeg meg sprek i beina. Jeg la derfor inn noen bakkedrag på runden, hhv 10, 4 og 1 min hvor jeg pushet jevnt hardt. Første 10 minuttern gikk faktisk på 414 i snittwatt noe som tyder på bra form om dagen. Greit å ankomme GC med gode bein når det skal kjøres mye bakker. Her er link til dagens økt:
http://app.strava.com/rides/12624880

God sommer og lykke til på ritt i helgen til dere som "står i ramma" bl a NM rundbane.

Kjell :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar