Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

11. sep. 2012

Nr 8 totalt i Norgescupen

Siste Norgescupritt, Skarverittet ble gjennomført i flott høstvær, men mye vind. Det var kun 25 startende i eliteklassen, men til gjengeld stilte de sprekeste og mest ivrige rytterne på denne tiden av året på start.

Lars Ragnar Mannengen, Jo Nordskar og Stian Remme var blant de heteste favorittene på start. Disse satte raskt fart når bakkene begynte, og fikk følge av Norgescupleder Greg Saw. Jeg prøvde og "klore" meg fast i pulje 2. Etter lite trening siden Birken kjente jeg raskt at pulsen var unormal høy, og jeg måtte etterhvert slippe meg tilbake for å få kontroll på stive bein. Etterhvert tok jeg følge med Martin Haugo, som igjen er på sporet av gammel god form. I tillegg satt de store profilene i terrengsykkel fra slutten av 90-tallet, Rune Høydal og Tom Larsen, i gruppen. Etter ca 1 times sykling tok vi fatt på stigningene opp mot Kikut, og da var det bare Martin og meg igjen ettersom både Rune og Tom valgte å gi seg. Martin var sterk og på hjemmebane, og var tydelig på hugget for å sikre seg en god plassering. Martin "kamikaze" kvittet seg elegant med meg i terrengutforkjøringen ned mot Geilo, og jeg måtte konsentrere meg om å holde forfølgerne bak meg inn mot mål. Det klarte jeg greit, og trillet inn til 10.plass på en ikke altfor god dag.

Martin innkasserte forøvrig 8.plassen etter å ha tatt igjen Vidar Mehl, som hadde pådratt seg en punktering.
Lars Ragnar Mannengen vant som vanlig til tross for mye trening i beina før VM, og er rett og slett i en "egen klasse". Greg Saw Team Hardrocx-Proteinfabrikken ble nr 5, og vant Norgescupen totalt - gratulerer!

Nina Gässler Hardrocx-Proteinfabrikken ble ellers nr 2 i Skarverittet etter Borghild Løvseth. Nina ble nr 3 i Norgescupen, som Borghild vant foran nr 2 Mari Trønnes - gratulerer damer!

Jeg kjørte meg opp 3 plasser i sammendraget, og endte på 8.plass totalt i Norgescupen. Greit å ta med seg før man fyller 50 :-)

Resultater Norgescupen sammenlagt (topp 20 av 119):
1. Greg Saw
2. Lars R Mannengen
3. Knut E Nesteby
4. Lars Granberg
5. Vidar Mehl
6. Øivind Bjerkseth
7. Jo Nordskar
8. Kjell Karlsen
9. Carl F Hagen
10. Vegard Fredheim
11. Bersvenn Støen
12. Johan J Lindgaard
13. Tor H Bjørnstad
14. Håkon Austad
15. Lars O Thoresen
16. Steffan Repshus
17. Kristian Østlie
18. Erik Kay
19. Morten Simonsen
20. Espen Helgesen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar