Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

10. nov. 2012

På lag med Memira

Nylig var jeg med Memira på photoshoot i Elverumsskogen en flott høstdag. Memira har hjulpet meg med et fantastisk syn etter mange års bruk av kontaktlinser.
Det er uvurderlig å kunne se godt når man skal drive med terrengsykling, spesielt på tekniske stier i høy fart. Før operasjonen slet jeg med skjeve hornhinner og nærsynthet, dette er nå historie. Bruk av kontaktlinser er greit nok, men det var for min del forbundet med både såre og tørre øyne utover dagen. I tillegg fikk jeg "tåkesyn" når jeg fikk gjørme inn på øynene, som la seg både over og under linsene. Betennelse hadde jeg også regelmessig på øynene både som følge av for mye linsebruk, men også som følge av urenhet inn på øynene ifm "skitne" forhold under sykkelritt. Uten linser slipper jeg nå ALT ubehaget jeg har hatt, samt ser godt og er uavhengig av synskorrigerende hjelpemidler.

Livet har på mange måter blitt mye bedre etter inngrepet, og jeg er veldig takknemlig for at jeg fikk denne muligheten. Nå er det bare å fokusere på ny jobb og trening mot neste sesong. Første skituren er allerede unnagjort :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar