Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

30. des. 2012

2012 i bilder

Året 2012 har på mange måter vært begivenhetsrikt. Birkebeinerrittet ble en opptur etter en trøblete høst. Begivenhetene startet imidlertid i slutten av februar med mitt første etapperitt utenlands sammen med min gode kamerat Martin Haugo, hvor vi representerte Team 2XU Norway.

Andalucia Bike Race var et spektakulært etapperitt over 6 dager, og bildene viser litt av det fantastiske terrenget vi "boltret" oss i. Rittet arrangeres neste år for 3. gang, og ble rekordtidlig fulltegnet!

Her nytter det ikke å nøle

Fantastiske flytstier i variert terreng

Martin i front med meg bakerst på hjul


Sjekk landskapet med hvitmalte landsbyer
Deretter fulgte øyeoperasjon hos Memira, hvor jeg gjorde meg bokstavelig talt uavhengig av linser og briller.
Før jeg 2 uker senere deltok i sesongens første Norgescup på Helgøya i løyper på snødekt underlag. Det gikk imidlertid overraskende bra med en 8,plass til tross for feil dekkvalg på "glatta". Holdt imidlertid på å kjøre rett inn i et tre da jeg mistet styringen, men hoppet av i fart og slapp fra episoden med et sete som måtte justeres på plass før jeg fortsatte...kunne også glede meg over at synet var såvidt bra etter kort tid!

Lars Granberg fører an

Godt påkledd i ca 0 grader
Deretter fortsatte det med Montebellorittet, hvor jeg holdt i kun 1 runde....
Hang meg på NC-leder Nesteby

Men kom langt bak i mål
Terrengsykkelrittet er brutalt teknisk, men likefullt et utfordring man må ta !
Litt forsiktig i starten, men fullt fokus når første dame kom bakfra ;-)

Raumerrittet ble sykt kaldt med noen få plussgrader og striregn.

Full gass ut fra start, men med for lite klær ble det DNF fra Gimledammen
Farrisrunden gikk derimot bedre, nr 4 totalt :o)
Vesentlig bedre påkledd i regnet i motsetning til Norgesmesteren
 
Møkkete og våt, men varm og snart i mål
Norgescupritt nr 3 - Norefjellrittet ble en uforglemmelig opplevelse i herlig vær og mange høydemter.
Her er jeg i ferd med å hente inn Øyvind Bjerkseth ca 500 m før mål

Nr 4 i Norgescup, og Greg Saw vant og ledet cupen
Deretter bar det til Gran Canaria, og ferie med familien. Her fikk jeg mange gode sykkeløkter sammen med junior Anders. 
Anders i fint driv
Etter hjemkosten stod NM i Å i Heiane på planen.

God stemning og vær på start

Alene i skogen på tur, bommet på formen tro...

Norgesmesteren heter som vanlig Lars Ragnar

 Etter NM ble det et par turer til Sverige med "dårlig trøkk":

Grenserittet bød på nydelige forhold, men trøkket i beina var ikke der

Blir fort litt tryning når du ikke er i form og har fokus
Cykelvasan er et fartsfylt ritt, hvor du virkelig må ha form og trøkk for å henge med de beste. Det hadde desverre ikke jeg, men et flott ritt med fine forhold:
Roger Gråv gjør jobben i front
Generalprøven helga før Birken er Elgtråkket i Elverum. Her ble det en aldri så liten opptur, som viste at formen var på bedringens veg :o)
De tre beste totalt i Elgtråkket

Formen var ikke aller verst under Birken, men jeg måtte "melde pass" for kjøresterke Kjell A Lierhagen.
På hjul med Kjell Arild Lierhagen, som rett og slett var best

God stemning i M45-49 under premiesermonien
Sesongavslutning på Geilo ifm siste norgescupritt - Skarverittet, hvor jeg ble nr 10.
Siste NC-ritt, og nr 8 totalt i cupen

Stemningsbilder fra høstlige omgivelser i mitt nærområde: 
En dag i skogen med Memira
 
Til ære for fotografen
Hardrocx circo volante 29er, som har fungert 100%

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar