Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

30. jan. 2013

Stille "i fjøset"

Nå har det vært litt stille en drøy uke på bloggen, og det skyldes både mye jobbing og litt mangel på overskudd i en hektisk tid, hvor også ettervirkningen av influensaen har hatt litt negativ innvirkning.
Aldri så galt at det ikke er godt for noe. I mangel av overskudd til bloggskriving har jeg likevel trent tilfredsstillende i uka som har gått. Det ble faktisk 14 timer, hvorav 1 intervall på sykkel (3*15 min) og 1 ski intervall i klassisk (5*10 min).

Denne uka startet derfor med hviledag med påfølgende rulleøkt tirsdag med NM-stafettene på nett-tv som underholdning i drøye 2 t (fikk ikke sett den søndag pga langtur på ski).
I dag derimot mannet jeg meg opp til intervaller på rulla. Planen var 5*10 min på ca 280 watt litt avhengig av dagsform. Beina var imidlertid overraskende bra slik at første draget endte på drøye 295 i snittwatt og snittpuls såvidt innenfor sone 2. På neste draget kjente jeg at slimet jeg fortsatt har i brystet hemmet meg, og pulsen steg merkbart - snittwatt 297 watt og snittpuls såvidt inenfor sone 3 !
Jeg ville likevel ikke slakke av på watten, og kjørte 3.draget med 296 i snittwatt (snittpuls i høy sone 4). Utrolig slitsomt, og jeg hadde lyst til å gi meg. Men bestemte meg for å jobbe med psyken - 1 drag til og fokus på arbeidsoppgaver - rundt tråkk :o)
Jeg bestemte meg imidlertid for ikke å kjøre meg stokk stiv (skirenn på lørdag), og prøvde å kjøre mer på følelse enn etter watt - dog skulle jeg ikke under 285 i snittwatt! De siste 5 minuttene var jeg i skikkelig Nortug-modus - sykt slitsomt, men likevel greit trøkk. Resultat: 285 i snittwatt - og 1 slag under sone 5 i snittpuls. Da kjente jeg på følelsen, som gjør at du bare tenker på å legge deg ned når du krysser mållinjen - det er ihvertfall over 10 år siden jeg har hatt den følelsen! Jeg måtte virkelig samle meg for ikke å ramle av sykkelen pga svimmelhet. Sikkert ikke bra, men enn så lenge.....går det greit med hjerterytmen ;-)

Skirenn ja, jeg har meldt meg på Steinfjellrunden til helga. Dersom jeg nå blir kvitt slimet i bronkene, kan denne økta bidra til at jeg kommer i form for dette var en skikkelig knalløkt ift formutløsning. God følelse i beina, men sykt slitsomt kapasitetsmessig. Jeg kommer imidlertid ikke til å lade spesielt til skirennet, men prøver å få nærmere 15 enn 10 timer trening også denne uka. Junior Anders er også påmeldt, men måtte dessverre kaste inn "håndkleet" pga feber og influensa mandag. Således blir det nok til at far må stille alene i denne omgang, men det kommer flere muligheter :o)


Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar