Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

6. feb. 2013

Antibiotika - back on track

Siste økta på rulla forrige torsdag ble ingen suksess.  Dvs jeg lyttet for lite til kroppen sine signaler, og fikk et aldri så lite tilbakeslag. Fredag gikk turen til fastlegen, og jeg endte opp med antibiotika og anbefaling om å ta noen dager fri fra trening.
Antibiotika er egentlig noe svineri, som jeg helst unngår å putte i kroppen. Men denne gangen var det ingen veg utenom. Legen antydet at jeg trolig hadde et snev av bihulebetennelse med spredning ned til bronkene, og det hadde han nok rett i. Etter under ett døgn kjente jeg at det skjedde ting i "toppetasjen", og jeg fant det smartest å holde meg rolig lengst mulig. Skirennet i helga ble det selvfølgelig ingenting av, og istedet ble det avslapning i godstolen foran tv'en.

I går var jeg imidlertid ute på min første treningsøkt, og kroppen var særdeles rusten de første 20 minuttene. Deretter løsnet det en del, og jeg fikk en fin og rolig 2 t økt på ski med hodelykt i mørket - 3 minusgrader og hyggelig selskap med junior Anders. Han hadde forøvrig også sin første økt på 1 uke pga den nevnte influensaen. I kveld har jeg gjennomført en 2 t rolig sykkeløkt på rulla, og det føles stadig bedre - ikke minst i luftveiene. Fremover nå skal jeg være tålmodig, og ikke trene annet enn rolig inntil jeg er helt frisk. Antibiotika kuren pågår 1 uke, og avsluttes til lørdag. Deretter får jeg gjøre opp status ift helsetilstand, og mulighetene for igjen å tråkke litt watt ;-)

Ellers har jeg benyttet fridagene til å planlegge videre trening, og har bestilt innkvartering på Gran Canaria i påsken hvor 1 uke sammen med familien står på programmet. Da tenker jeg det blir en ny mengdebolk med herlige bakker i fjellene, selskap av Anders på sykkel samt kos i varmen med resten av familien (kona og vår voksne datter) - det ser jeg virkelig fram til. Birkebeinerrennet må dessverre utgå, men det ligger an til stafett-Birken istedet på Elverum kommune sitt mix-lag :-) Anders går ungdomsbirken for siste gang, og da får vi ihvertfall en liten opplevelse av å ha gått i birkebeinerne sine fotspor.

Inntil videre, stå på folkens. Tren smart mot vinterens høydepunkt for mange - Birkebeinerrennet.
Snart er det vår - herlig !

Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar