Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

12. mai 2013

Helgøyatråkket - god start


Til tross for at det ikke var Norgescup denne gangen samlet Helgøyatråkket mange av av de beste rytterne, og været var denne gangen et helt annet enn fjorårets "snø-ritt".
Fra Hardrocx-Abax Racing Team stilte Greg Saw og undertegndede i tillegg fra Tor Atle Fuglerud fra Team Helium (Hardrocx). Dette var mitt første ritt med Squeezy nutrition på flaskene, og det fungerte!
Etter startloopen kom jeg inn i første terrengparti som nr 4 uten å ha kjørt på meg stive bein, og ved utgangen var vi en gruppe på ca 10 ryttere hvor det ble kjørt jevnt hardt.
Rittet er som kjent krevende med mange høydemeter, og krever således god kapasitet. Greg ledet an sammen med spesielt Lars Granberg og Carl Fredrik Hagen. Et godt stykke oppi bakkene kjente jeg at tempoet kostet meg litt for mye, og fant det smartest å unngå å kjøre på meg altfor mye syre. Over høyeste punkt hadde jeg overkommelig avstand frem til min tidligere lagkompis Lars Ove Thoresen, som jeg etterhvert fikk kontakt med. Dessverre mistet jeg kjeden på innersiden av kranken i en nedgiring, og mistet kontakten med Lars Ove i første omgang.


Ved passering en runde fikk jeg selskap av Dag Torp Hansen og Joakim Vika, som bidro til at vi kjørte inn Lars Ove. Da stigningene for alvor begynte på 2. runden, valgte jeg å legge litt ekstra watt i pedalene, og Lars Ove og jeg fikk på nytt en luke ned til Hansen og Vika. Opp mot høyeste punkt tok vi igjen en sliten Carl Fredrik Hagen, som hadde fått det tungt. Jeg kjente selv at kjøret begynte å koste litt mye, og det formelig svei i lårene opp de siste bakkene hvor jeg måtte gi luke til både Lars Ove og Dag. Imidlertid holdt jeg trøkket nogenlunde oppe, og maktet å holde unna for Joakim og en Lørenskog rytter inn mot mål.
Nr 7 i dette selskapet er jeg veldig fornøyd med i mitt første møte med terrengritt denne sesongen!
Ellers må jeg rette en stor takk til Solør sykkelklubb ved Per Ivar Antonsen, som alltid er hjelpsomheten selv - tusen takk for hjelp til langing av drikkeflasker!

Junior Anders var også med på rittet, og 16-åringene kjørte en 17 km lang sløyfe. Her ble det kamp mellom Kjell Arild Lierhagen sin sønn Ola, som også trakk det lengste strået. Anders ble til slutt nr 2 ca 10 sek bak Ola, og var veldig fornøyd med dagen på sin nye Hardrocx Circo Volante Team SL
Blide og fonøyde gutter
Greg vant rittet og spurten etter en hard kamp med Lars Granberg, som har hevet seg merkbart fra fjoråret. Vegard Fredheim imponerte også med sterk formstigning, og ble nr 3.



Hardrocx-Abax RacingTeam endte således opp med 1. og 7. plass, mens Team Helium med Tor Atle Fuglerud tok 1. plassen i M30-39. Alt i alt en vellykket åpning av terrengsesongen for Hardrocx samlet sett!




Kjell




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar