Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

25. aug. 2013

Elgtråkket - skikkelig gjennomkjøring m/sterkt startfelt

Elgtråkket på Elverum/Heradsbygd er som vanlig sesongens generalprøve før Birken, og værgudene hadde stelt i stand topp forhold med et solid startfelt i herre elite. Det ble imidlertid ingen reprise fra fjorårets seier....
Ole Chr Fagerli, Geir Lien, Øivind Bjerkseth og Jørn Andor Øwre for å nevne de sterkeste stod på startlisten. Selv har jeg måtte prioritere taklegging i godværet som har vært siste uka, og beina som ikke er så veldig vant til slikt var ikke direkte freshe før start. Uansett skulle det jobbes, og jeg var fast bestemt på å henge med teten til den lengste terrengstigningen startet etter drøye 10 km. Ut fra start gikk det som forventet i et forrykende tempo anført av Ole Chr Fagerli.

Foto: Magnus Enger
Kun drøye 2 km etter start ventet en singeltrack, hvor alle ville sitte foran for å unngå kø med mer.... Junior og teamkamerat til Fagerli, Torjus Bern Hansen gikk litt senere i bakken i påfølgende tekniske parti, og det ble full stopp bak. I iveren etter å komme i gang igjen ble det trangt, og jeg ble innblandet i en unødvendig velt. Imidlertid kjørte jeg meg heldigvis opp til teten før første stigning, og deretter var vi kun 5 i tet. Klubbkamerat i Ottestad IL, Espen Nyland var uheldig å gikk i bakken i et uoppmerksomt øyeblikk, og inn mot den nevnte terrengstigningen kom jeg meg først inn i terrenget før Fagerli smatt lett forbi ;-) Deretter seg Fagerli i fra med Bjerkseth, Øwre og meg kjempende i gruppa bak. Kjent som jeg er klarte jeg også å komme meg først inn i den berømmelige høyspentlinja, hvor det er særdeles teknisk sykling på full gass i ca 1,30 min. Øwre fulgte lett, mens Bjerkseth var litt bakpå - ingen punkteringer. Ikke lenge etter var Bjerkseth i kontakt. Unggutta var dessverre litt sprekere enn meg i dag, og jeg måtte gi en liten luke inn mot mål. Bjerkseth vant spurten mot Øwre med meg halsende 5 sek bak.


Fagerli vant med ca 1 min, og mer eller mindre lekte seg med oss andre. Han hadde forøvrig også en luke i starten, som ble innkjørt på grusvegene med en relativt stor samarbeidende pulje. Deretter var det tildels rått parti.

Resultater finnes her.

Kommende uke skal jeg samle overskudd, dvs ikke arbeid på taket. Takfolien er lagt, og sløyfer/lekter og takstein får vente ;-)

Lykke til med siste oppkjøringen til årets sykkelfest alle sammen!

Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar