Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

12. okt. 2013

Fulldemper og stisykling

Høsten er for min del tid for stisykling, og nå har jeg endelig fått meg en 29er fulldemper som kan nytes til formålet.
Forrige helg var jeg på Sjusjøen sammen med familien, og for første gang fant vi vegen ut i terrenget.  Høyfjellsstiene på Sjusjøen er jo rett og slett spektakulære! Her er det utfordringer både opp- og nedover. Junior Anders var selvfølgelig med på sin hardtail, og kjørte ned drop som han aldri har kjørt tidligere. Det er vel noe med at ungdommen tar disse tekniske utfordringene noe lettere enn oss eldre, som har lett for å tenke risiko. Min erfaring tilsier at om jeg nøler går det ihvertfall ikke. Hindringer må rett og slett angripes samtidig som man beholder roen og konsentrasjonen. Da går det som regel greit. I tillegg til gleden med å mestre tekniske hindringer i terrenget er det rett og slett veldig moro å sykle timesvis på varierte stier, det blir aldri kjedelig!

Jeg har ellers hatt en rolig periode etter NM på Geilo, hvor jeg har prioritert vedlikehold av bolig. Treningen har således vært både lystbetont og rolig med tanke på intensitet. Kjenner imidlertid at kroppen begynner å bli klar for litt mer intensitet fremover.

Ellers skal jeg ta meg tid til å evaluere sesongen før en ny grunntreningsperiode starter om kort tid.
Dette kommer jeg tilbake til i et eget innlegg.

Fortsatt god helg, og nyt stiene inntil snøen kommer!


Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar