Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

1. okt. 2013

Regionsmesterskap i terreng rundbane

Regionsmesterskapet i terrengsykling ble avviklet i Brumundal sist lørdag, og dette ble forhåpentlig mitt siste ritt for denne sesongen.
Antall treningstimer forrige uke var beskjedent, dvs nærmere 5 enn 10 timer. Dog reiste junior Anders  og jeg ned til Brumundal torsdag før rittet for å sykle gjennom rittløypa sammen med min gode kamerat Rune B Johansen. Vi fikk vel nesten sjokk av den spektakulære løypa, som var noe helt annet enn de mer ordinære løypetrasèene i marathonrittene på Østlandet. Etter 3 runder à 3,6 km var selvtilliten noget bedre, og vi mer eller mindre grugledet oss til lørdagen.

Lørdagen stod jeg på start med min lånte Hardrocx fulldemper, og var klar over at dette kom til å bli en skikkelig intensiv økt hvor jeg måtte være 100% skjerpet for å unngå "bråstopp". Ut fra start kom jeg litt bak i køen de første kilometerene, men ut på en kort grusstigning kjørte jeg meg opp til 4.plass.
Jeg hadde los på 3.plassen, men ble litt for ivrig i et knoteparti hvor jeg kom ut av rytmen og mistet noen plasser. Til tross for muskulært overskudd merket jeg etterhvert at jeg manglet noe fart i kroppen, men jeg jobbet jevnt og hardt med puls i høy sone 4 og tildels inn i sone 5. Mistet kjedet ved to tilfeller, hvor jeg fort tapte noe tid. Utover det kjørte jeg et greit ritt uten nevneverdig knot og tap av tid. På siste runden av totalt 5 runder hadde jeg los på 2 ryttere, som jeg til slutt kom foran i mål.
Nr 6 totalt var egentlig over forventning løypa tatt i betraktning.

Resultater finnes her.


Anders kom seg også helskinnet til mål uten uhell, og fikk en god treningsøkt i krevende teknisk terreng. Dette blir vi garantert bedre teknisk av :-) !!


Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar