Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

12. juli 2014

Aktiv ferie i storslagen natur

 I år gikk ferien til Nord-Norge, hvor jeg har mine røtter. Og været har virkelig vist seg fra sin beste side, noe som gjør opplevelsene i storslagen natur ekstra flott.



Første ferieuken var det rett og slett sydenstemning, og det ble blant annet et par langturer på ca 12 mil sammen med junior Anders. Dette blir nøkkeløkter fram mot høstsessongen, hvor Birken er det største målet for oss begge. I tillegg gjennomførte vi en økt i sone 3, hvor vi kjørte 5-6 drag à 10 minutter. Etter dette var Anders naturlig sliten i beina, og jeg gjennomførte alene en økt i sone 4 - 5*5 min i bakke.


Utover trening og sosial omgang med familie har det også blitt tid til fluefisking på kveldstid, og hvilket bett :-) Både Anders og jeg fikk hver vår kilosørret på fluestang (tørrflue) i et lokalt vann - jeg sier bare "adrenalinkick"!

Midtanntsola - bildet er tatt kl 0130 på veg hjem fra fisketur
Ellers har vi hatt noen rolige langturer på stier her i Nord sammen med bekjente syklister i nærområdet, og her er stiene bratte slik at det blir fort litt innslag av sone 2. Nedoverkjøringen er desto mer fartsfylte og tildels tekisk krevende, og denne typen trening er det alltid behov for.


Ovennevnte bildet er fra Ofoten, Vargfjorden i Kjeldebotn, hvor jeg med fordel kunne ha hatt 32-klinge foran på min Hardrocx med XX1. Stigningen opp mot vannet var til tider oppe i 24% på stienete stier, og da måtte Karlsen pent ta beina fatt med sin 36-klinge - trolig måtte jeg ha gjort det uansett ;-) Ihvertfall var det ekstremt varmt oppover med ca 35 grader i sola, og i tillegg svermer av klegg som elsket våre svette kropper. Det var således både praktisk og hensiktmessig med et lite "minibad" i fjellvannet.
Vi burde jo strengt tatt kastet oss uti, men vi må nok betraktes som lite utagerende badenymfer - vi sier det var av praktiske årsaker for å slippe å tømme lommene for mobiler, verktøy osv.....:o)

Fortsatt god Sommer folkens!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar