Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

4. nov. 2015

God flyt i høst

En lang og mild høst har bidratt til mange gode timer på sykkelen, og jeg har også klart å holde meg både sykdoms- og skadefri. Selv om det ikke kan sies at jeg har hatt sykkel "på hjernen"så har fokuset absolutt vært tilstede.
Allerede i februar er jeg i gang med neste sesong - Andalucia Bike Race (ABR) står på planen!
I år har jeg gleden av å ha med meg Thomas Morgan Knutsen på laget, og vi har gjennom flere år syklet sammen på Hardrocx sitt lag Team Helium KF (konkurransefellesskap). Thomas er en veldig kjøresterk rytter som senest i 2014 ble 3. beste nordmann i Cykelvasan og nr 19 i tidenes sterkeste elitefelt under årets Birkebeinerritt. Vi jobber nå med forberedelser til ABR, og er i dialog med en  aktuell samarbeidspartner som vi forhåpentlig får gleden av å promotere under rittet.
Dette kommer jeg tilbake til i et senere innlegg når alt er avklart :-)

Stiantrekk og sekk er obligatorisk for entusiaster ;-)
Ellers har høstens trening bestått av mye stisykling som planlagt, hvor jeg stort sett hver helg har fått gjennomført en lang stitur (4-7 timer) sammen med hyggelige sykkelvenner. Dette er lystbetonte og sosiale økter, hvor jeg får både i "pose og sekk". Treningsmessig bidrar øktene til å opprettholde både utholdenhet og kjørestyrke over tid. Det blir også rikelig med opplevelser av herlig natur og utsikt.

En av toppene i området omkring Sjusjøen
Hardøktene har etterhvert blitt mer og mer strukturerte, og inntil nå har all sykling foregått ute. Justering av klokken har imidlertid bidratt til begrenset dagslys etter jobb, og mørket innebærer at det blir tyngre mentalt å komme seg ut på sykkelen.
Rulleøkter blir det mer enn nok av etterhvert som kulda og glatte veier blir en realitet. Derfor er det bare å opprettholde fokus, utstyre sykkelen med lykt og glede seg over mildt vær.

Moonlight 6000 gir skikkelig lys til stisykling i mørket
Alt går uansett mye lettere når jeg har satt meg et treningsmål, nemlig ABR allerede i februar.
Man må rett og slett ha motivasjon til å orke de harde intervalløktene på rulla. Disse øktene er helt avgjørende for å bli kjøresterk samtidig som lungekapasiteten er avgjørende når spesielt bakkene skal forseres. Når jeg nå har satt meg et nytt mål, er jeg fast bestemt for å gjøre en best mulig treningsjobb for å oppnå målsettingen med hensyn til resultat. Dette kommer jeg tilbake til i neste innlegg om ABR 2016.

Vi høres!

Kjell


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar