Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

5. okt. 2011

Fortsatt trøkk og litt høstfiske

I den senere tid har jeg holdt trøkket oppe med hardøkter, og tilsvarende lite mengde. Dette er effektiv trening samtidig som jeg frigjør tid til blant annet litt fisking. Fluefiske er en lidenskap jeg gjerne skulle brukt mer tid på, men når det skal satses må man prioritere !

Utover dette er det nå en periode, hvor det er naturlig å trene mindre mengde og kortere økter. Dette for å skaffe mentalt overskudd, men også for å ha noe å gå på ift videre progresjon i treningen utover høsten og vinterperioden. Jeg skal snart kjøre en kapasitetstest for å sjekke hvordan utviklingen har vært i løpet av konkurransesesongen. Jeg føler jeg gradvis har mistet noe av den kapasiteten jeg hadde ved inngangen til vårsesongen. Dette skal jeg nå få avklart, og det blir spennende å se. Samtidig får jeg fakta i forhold til å evaluere treningsopplegget i perioden med ritt. Testen vil også danne grunnlag for videre trening i høst/vinter. Målet for neste år er å ta enda et steg !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar